Drive through: Orlen otwiera stację benzynową, w której nie trzeba wysiadać z pojazdu

Orlen otworzył stację benzynową typu drive through w MOP Michałowice przy drodze ekspresowej S8. Jest to jedna z pierwszych tego typu w Europie.

Od zwykłych stacji odróżnia ją sposób obsługi. Kierowca nie musi w żaden sposób wysiadać z auta. Wystarczy, że wybierze odpowiednią ścieżkę z paliwem i zamówieniem lub z zamówieniem. Pojazdem zajmuje się obsługa, a w tym czasie można dokupić dodatkowe jedzenie np. hot-doga. Przez to pobyt na stacji trwa znacznie krócej (na normalnej 15 minut, na drive through 5 minut).

Orlen chwali się najnowocześniejszą stacją paliw w Europie. Dziś została oddana do użytku stacja w formacie drive-through, czyli taka, w której można zatankować, zamówić jedzenie i wszystko zapłacić bez konieczności wysiadania z samochodu. Obiekt został oddany w Miejscu Obsługi Podróżnych (MOP) w Michałowicach, na trasie Łódź – Wrocław.

-Segment detaliczny stanowi bardzo ważny obszar naszej działalności. Jako lider na wymagającym i konkurencyjnym rynku sprzedaży detalicznej wsłuchujemy się w głosy klientów i wprowadzamy nowoczesne rozwiązania. Sukcesywnie zwiększając wolumeny sprzedaży paliw, musimy również pamiętać o poszerzaniu oferty pozapaliwowej. Kluczem do sukcesu jest dbałość o jakość oraz nowoczesne podejście we wdrażaniu nowych produktów i usług – powiedział prezes Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.

Orlen podkreśla, że nowo otwarta stacja to unikatowe na skalę europejską rozwiązanie i jest odpowiedzią na oczekiwania klientów w zakresie szybkiej i sprawnej obsługi. W ramach rozwiązania Orlen Drive dostępne będą dwie tzw. linie drive, które umożliwią zakup gastronomii i zatankowanie auta bez konieczności wysiadania z pojazdu. W celu rozładowania ruchu na stacji paliw, jedna z nich będzie dedykowana wyłącznie klientom korzystającym z usług gastronomicznych, wyjaśniono.

Jej celem jest bowiem m.in. dalsza rozbudowa sieci detalicznej, prowadząca do rozwoju QSR (Quick Service Restaurants) na stacjach paliw i transformacji w kierunku punktów kompleksowej obsługi klientów. Dodatkowo klienci będą mogli skorzystać z kiosku samoobsługowego wewnątrz stacji. Docelowo skróci to czas obsługi i zwiększy komfort zakupów. Samoobsługowe ekrany będzie wspierał kolejkowy system numerowania – czytamy w komunikacie.

Stacje samoobsługowe są potrzebne

Wdrożenie usługi Orlen Drive poprzedziły badania Kantar TNS, które wykazały duży potencjał do rozwoju formatów drive through w Polsce. Z badań wynika, że ten rodzaj usługi identyfikuje 100 proc. kierowców. Z kolei aż 8 na 10 respondentów uznało, że koncept drive through pasuje lepiej do marki Orlen, w porównaniu z innymi firmami mającymi stacje paliw na polskim rynku. Natomiast 85 proc. badanych zadeklarowało skorzystanie z tego rozwiązania, gdyby pojawiło się w ofercie stacji paliw. Z badania wynika również, że kierowcy mając do wyboru opcję drive through lub klasyczną formę obsługi nieco częściej zdecydowaliby się właśnie na ten pierwszy wariant, podano także w materiale.

Źródła: businessinsider.com.pl/ Onet.pl

Dodaj komentarz

9 More posts in Gospodarka category
Recommended for you
Polacy klientami drugiej kategorii. Dlaczego dostajemy gorsze towary?

Przez wiele lat produkty spożywcze o niższej jakości trafiały na półki sklepów w Europie Środkowej...